Küçük şirketlere taktikler

Ara sıra girişimcilikle ilgili birşeyler yazmayı vaad etmiştim. İşte onlardan biri:
 
İş kitapları ve dergileri genellikle vaka incelemelerini (case study) çok severler, şu şöyle yapmış bu da böyle olmuş tarzında. Ama bunların genellikle ortak yanı çokuluslu devlerle ilgili olması ya da olağanüstü bir hızla aniden tüm pazarları ele geçiren şirketleri anlatmasıdır. Hiçbirinde geciken tahsilatlar/ödemeler ve normal dışı rekabet ortamlarında başarının nasıl elde edileceğinden bahsetmez. Oysa ki gerçek şirketler böyle kuruluyor, gerçek girişimciler bu şekilde başlıyor. Küçücük ama işe yarar bir istisnayı Capital dergisinin Ağustos 2007 sayısında buldum.
 
Capital önemli bir iş yaparak Türkiye’nin ciro sıralarına göre en büyük 500 özel şirketini yayınlıyor. Bu tarz istatistikler çok kıymetli, bu verilerden daha fazlasına ihtiyaç var; aynı zamanda şirketlerin bu listelere nasıl girebileceği gibi konularda da köşe yazıları, alıntılar vs var. Küçük bir köşede London Business School’dan Costas Markides’in yorumları bulunuyor.
 
Markides’in Türkiye’deki küçük şirketlere önerileri var: "ya küçük kalacağınız ama karlı olacağınız bir niş bulun, ya da eğer daha büyük rakiplerin üzerine gitmeyi planlıyorsanız, onlarla cephe cepheye karşılaşmaktan kaçının. Oyunu farklı bir şekilde oynamanın yolunu bulun." Bu tarz "gerilla taktiği" önerilerini pek çok yerde duymuş olabilirsiniz ama genellikle gerçekçi bir liste sunmaktan uzaktır yazılanlar, Markides basitçe listeliyor: müşteri kitlesi, ürün/hizmet ve sunulan/sağlanan değer/faydada farklılaşın.
 
Nasıl mı? O da girişimcinin işi..
Bu yazı Strateji içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s