Süreç yönetiminde temel prensipler

Süreç yönetimi ile ilgili çalışmalarda doğru ve yanlışlardan bahsederken bazı hususun defalarca tekrarlanması gerektiğini fark ediyorum. Bunlar, süreç yönetimine, hatta genel olarak yönetime değil, aslında hayatın her anına ait esaslar. Liste aşağıdakilerle kısıtlı değil, ancak burada toparlanarak bir bütün oluşturabilirler; bir günlük de başka ne için olabilir ki..
 
1. Aklı selim prensibi
Süreç ile ilgili tüm yönermeler, model ve metodolojilerin şart ve kuralları aklı selim dahilinde kabullenilmelidir. Süreç yönetiminde dogmatik yapılara yer olamaz.
 
2. Kur ve sürdür kuralı (establish and maintain)
CMMI’ın temel vurgularından biri. Bence altı çizilmesi gerekli nokta, süreçler rafa kaldırmak için tanımlanmaz, uygulamak için tanımlanmalıdır. Sadece birilerine göstermek için yapmanın bir manası yok. (daha iyi bir tanım ya da tercüme düşünülebilir)
 
3. İyileştirme herkes içindir (ortak fayda) kabulü
Süreç iyileştirmeleri, sürecin içindeki insanlara rağmen yapılamaz. Süreç iyileştirmenin herkesin faydasına olduğunu ve herkesin bu faydanın farkında olduğunu kabulleniriz. Tabii kabullenme, böyle olmadığı durumları yok saymaz. Süreç danışmanlığına yansıması, halka rağmen halk için süreç iyileştirilemez!
Bu yazı Yazılım mühendisliği içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s