Strateji ve vizyon

Vizyon > strateji > taktik > uygulama
 
Strateji, gitmek istediğiniz yere nasıl gideceğinizi belirler. Taktik, yolda karşınıza çıkan sorunlarla başa çıkmak için yaptıklarınızdır. Uygulama, yola çıkmaktır. Vizyon, nereye gitmek istediğinizi söyler. Vizyonu olmayan strateji kaybolacaktır.
 
Bu dörtlemeye çıkan yolda Adnan Nur Baykal’ın Türklerin Strateji Serüveni isimli kitabına rastladım. ANB bu kitapta Liddell Hart’tan alıntılıyor (ana strateji > strateji > taktik / grand strategy > strategy > tactics)  kendisi ise bu sıralamaya uygulamayı (execution) ekliyor. (Adı geçen eser, s. 23)
 
Benim tercihim, başa vizyonu eklemek, ana stratejiyi ise tekrar strateji başlığı ile birleştirmek. Ana stratejiyi bir stratejiler bütünü ya da üst strateji olarak görerek, mevcudiyeti ile vizyonu gölgelemesini istemiyorum. Neticede vizyon, (üst veya detay) strateji gibi gerçekçi ve (eldeki kaynaklara göre) planlanmış değil, hayal gücünün ufkuyla sınırlıdır; ilerleme için nereye gidileceğine strateji değil, vizyon karar vermelidir.
Bu yazı Strateji içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s