Startup Weekend İstanbul’un ardından

Geçtiğimiz haftasonu Startup Weekend etkinliğinde “mentor” olarak bulundum. Önceki senelerde haftasonu olduğu için katılmaya imtina ettiğim bir etkinlikti. Alışık olduğum etkinliklerden farklı bir çalışma, bilmeyenler konseptle http://istanbul.startupweekend.org/ adresindeki sitede tanışabilirler.

Cumartesi ve Pazar günleri bana fikir soran iki takıma destek olmaya çalıştım. Biraz sohbet  ettim ve yeni tanıştığım katılımcılarla fikir alışverişinde bulundum. Birkaç nokta dikkatimi çekti.

Öncelikle, katılmaya hak kazanan on takım olmasına rağmen sadece iki takımın destek istemesini garipsedim. 12 yıldır yazılım ve bilişim yönetimi konularında danışmanlık yapıyorum. Müşterilerimin çoğunun kurumsal şirketler ve çokuluslular olmasının önemli sebebinin startupların bu tarz danışmanlık için bütçelerinin bulunmaması olduğunu düşünüyordum. Ancak bu etkinlikte durumun bu olmadığını görme fırsatı oldu, zira on takımdan 8’i herhangi bir destek talep etmedi. Üstelik çoğu da yazılım konusunda sıkıntı çektiğini belirten gruplar..

Konuyu ayaküstü sohbetlerde dile getirince bazı arkadaşlar bunun bilgilendirme eksiğinden olabileceğini söylediler ve organizasyonu suçladılar. Organizasyon iyi değildi, bu gerçek. Microsoft Türkiye ev sahipliğini bence başarıyla yerine getirdi. Bu büyüklükteki yeri temin etmek kolay değil de 3 gün 2 gece boyunca kullanılacak şekilde sunmuş Microsoft. DPE’den arkadaşlar sürekli oradaydı ve evsahipliğini başarıyla yerine getirdiler. Ancak organizasyonun etkinlik sahipliği için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Herşeyi bir kenara bırakın, bütün haftasonumu ayırdım, bir zahmet gelip de teşekkür eden olmadı organizasyondan.

Yine de takımların yegane sorunu bu olmasa gerek. Arkadaşlar mentorların yeterince tanıtılmadığı için takımların ne soracağını bilemediğini düşünüyor, ancak bu da bence geçerli olmamalı. Aç istediğin arama motorunu bu adamlar ne yapar diye arat, yeterince bilgi bulursun.

Bence bu durum bir olgunluk ya da anlayış sorununa işaret ediyor. Küçük şirketler, kobiler ve startuplarla çalışamamanın sebebi de bu. Eğer olgunluk sorunuysa bu aynı zamanda bir paradoksa işaret ediyor, çünkü yaptığımız danışmanlık şirket ve birimlerin olgunluk seviyesini arttırmaya yardım ediyor. Çelişkiyi kıran şirketler bütçe sorunu ile boğuşuyor genellikle. Sorun eğer anlayış sorunu ise bunun kurtuluşu yok.

İkinci konu biraz daha ilginç. Hani şu açılış konuşmasındaki mevzuu var ya, işsizlik ve girişim ile ilgili. Sadece takımlar değil, o etkinlikte konuştuğum neredeyse herkes yazılımcı bulamamaktan şikayet ediyordu. Hatta bazı takımlar fikirlerini gerçekleştirecek yazılımcı olmadığı için sadece prototip ve sunumlar hazırlayabildiler. Peki nerede bu yazılımcılar? Nerede olacak, bakın kariyer sitelerine kaç tane aktif ilan var yazılımcı arayan.

Sözün özü, daha çok yazılımcıya ihtiyaç yaratacak girişimlerden önce daha çok yazılımcı/programcı yetiştirerek azaltabiliriz işsizliği. En azından teknoloji girişimleri açısından Türkiye’nin durumu bu. İşe girişirken kaynakları gözönüne almayı unutmayın.

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

1 Responses to Startup Weekend İstanbul’un ardından

  1. Sizi 2003 den beri MS Akademik yarışmasına katılırken tanışmıştık.Sonra iletişim koptu.
    i-con firmasını kurduğunuzu duydum sadece.
    Size danışmak istediğimiz konular çok oluyor.İşte çekinceler başlıyor.
    Siz sonuçta bu sektörde çok uzun zamandır,kariyeriniz var.Sorularımız var.Sormak gerekiyor.

Yorum bırakın